En tanke...

Ni vet hur man ibland kan få en tanke som slår rot i ens huvud .
Som ett litet frö som sås och får näring för att kunna växa sig till en allt större och större tanke .
Och man kan inte riktigt släppa den där tanken . Utan den finns där ständigt . Hela tiden .
Den följer alltid med dig precis som det är en del av dig egen skugga .
Mitt frö har fått mig att tänka tillbaka lite .
Det har fått mig att sitta och tänka tillbaka lite på det som varit . Känna lite nostalgisk känsla.
Känna hur vi människor kan ändras . Hur vi hela tiden formas av världen omkring oss.
Det är egentligen ganska lustigt det där.
Hur tiden formar en till nya bättre , eller ibland sämre versioner av oss själva . 
Hur vägsjäl i livet kan få oss börja agera annorlunda som person .
Och att detta ständigt kommer hålla på tills vi drar vårt sista andetag .
Att livet bara är en lång resa där vi hela tiden kommer att få lära oss nya saker för varje sekund klockan tickar.
Det finns ingen gräns , förutom du själv.
Vi kommer att göra fel . Och vi kommer lära oss av våra misstag . Vi kommer att vara glada och vi kommer att vara ledsna . Det måste ju finnas dåliga saker i livet för att de bra ska kunna anses som bra .
Annars hade ju allt i livet varit på samma nivå hela tiden .
Och vi kommer ta lärdom av det som händer .
Vi blir äldre och vi kommer att agera på det viset .
Vissa kanske tycker att jag har gjort en negativ utveckling och vill ha tillbaka "den gamla" Lena . En del tycker tvärtom om.
Men vet ni vad . Det finns ingen gammal Lena. Jag kommer alltid vara samma Lena bara det att jag har vuxit.

HA EN BRA DAG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0