Yoga

Finns sex grundprinciper för hälsa och välmående:
Tanken; du kan tänka dej i/ur form
Vätskan; Du kan dricka dej i/ur form
Andningen; du kan andas dej ur/i form
Näringen Du kan äta dej ur/i form
Motion DU kan träna dej ur/i form
Dygnsrytmen: Du kan sova dej ur/i form



Jag ska verkligen ge yoga en chans.. har insett att det är en oerhörd  bra träning för både kropp och själ.Jag har alltid velat köra på och ta ut mej ordentligt när jag tränar och tyckt mer eller mindre det nästan känns fånigt och meningslöst att yoga. men så fel jag haft! Att blanda konditionsträning då vi får jobba och stärka vårt hjärta, styrketräning för hållning och muskel styrka, yoga och meditiation för ett inre lugn, kropps medvetenhet, smidighet tror jag ger den bästa ultimata träningen. Allt handlar om en sund balans.. och den är minsan inte den lättaste att hitta. Varken för mycket eller lite träning är sunt. Men kroppen är gjord för att vara i rörelse och aktiv vila tror jag definitift är den bästa.. För ett bra mående krävs det inte bara fysisk träning, det krävs också en god kost, god sömn, en stabil ekonomi, och nära reltioner.

Ett tips.. skriv upp följande punkter
Relationer
Träning
Arbete
Sömn
Annat

Vart prioriterar du din mesta del av tid? Nåt som blir försakat? 


Yogaställningarna påverkar kroppen och dess inre organ på många olika sätt. Som t.ex;

Ø Förbättrad andning och syreupptagning

Ø smidig, uthållig muskulatur

Ø aktiverar din självläkning 
= höjt immunförsvar

Ø ökar din mentala balans

Ø påverkar matsmältning
och hormonbalans

Ø ger ett starkare,
mer uthålligt nervsystem

Ø vitaliserar kroppens
inre organ och körtlar

Ø balanserar höger & vänster hjärnhalva

Ø skapar bättre rörlighet
i leder och ligament

Ø gynnar en förbättrad och kvalitativ sömn






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0