Tisdagen 15/9 Lugn och fin dag...och soolig!!=)

Jaha då va tisdagen snart över med.. dagarna går så fort tycker jag.. det är fredag och måndag hela tiden,)  Vart rena rama sommardagen idag.. underbart..Idag har vart en ganska lugn dag.. vakna pigg och utvilad efter en god natts sömn och for i väg till jobb. Efteråt blev det ut på lite kontakt knyten och sedan en tur till gymmet. Idag tränades det ben och bröst. Övningar bestod av :
Först 10 min uppvärmning i roddmaskin. Bra övning så den värmer upphela kroppen.
Utfall
Liggande lårcurl
med maskin samt boll för lite extra bålträning.
Ben press
Slutade
med statiskt 90 grader mot vägg med 10 kg vikt i knä i 5 min

Bröst press maskin
Bänkpress
med hantel lutande bänk
Kabel crossen kryssdrag
Avslutade med en stund på cross trainern.. en favvo maskin bra träning som aktiverar hela kroppen.
Så såg det ut i det stora hela. Märkbara skillnader i styrkan i ben och har fått en jämn styrka i båda ben känns kanon. Har listat ut att man kan träna bort pronation så blir nästa steg att ligga in lite sådan träning.

Ungefär de vanliga människor man träffa på där idag.Martin tillbaka från uppehåll, welcome back kul att se dej igen och gissar Henke körde slut på dej hehe.. 

Tänkte försöka ta lite mer gym bilder sen..kommer längre fram bla då jag och patrik kör vår träningsvecka. Ska bli kul att köra lite annat schema och utmaningar. Då ska jag köra slut på honom;)

Hade tänkt haffa Anna Green idag och fota henne lite då jag tänkt följa henne nu hur hon lägger upp all förberedelse inför tävling i December, men hon hann att gå.

Sedan åktes det hem åt av gårdagens lagade mat. Grillad kyckling ris och massa grönsaker. samt en liten goding till prot shake med bär ute i solen.  mums!

Så länge solen va framme passa jag på att cykla till vårat andra hus och plocka med en kasse med frukt till några jobbarkompisar som önskat detta..



Nu blir de lite fix vid datorn och några samtal till ett par vänner.. Imorn blir det på träningsfronten mage och bålträning, mycket funktionella övningar.

Ha en fortsatt bra kväll..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0