Ett utdrag från blogg

Jag har kopierat en text från Sami Kallios som är närings terapeut mm. och har i sin blogg på hemsida (www.samikallio.com) skrivit följande artikel som jag tycker kan vara aktuell för många att läsa:

SVININFLUENSAN
Drabbas

Många är de frågor som dyker upp gällande de mängder av skriverier som varit gällande svininfluensan, men vad stämmer, vem ska man lyssna på och framförallt… vem har rätt?

Jag vet själv i alla fall att jag inte kommer vaccinera mig, av den enkla orsaken att det inte finns några långsiktiga studier på det jag väljer att kalla för en betaversion av ett vaccin. När svininfluensan hastigt slog till så blev det väldigt panikartat, lika hastigt togs ett vaccin fram.

Vad jag vill säga är att med de korta studier som finns på vaccinet är det som ett lotteri för om vaccinet skall få någon effekt eller inte. Därför bör människor få reda på både för- och nackdelar vad gäller vaccinet.

För dig som redan har tagit vaccinet: “vänta inte på om vaccinet hjälper dig eller inte, bygg upp immunförsvaret enligt nedan redan nu”.

För dig som fortfarande inte är säker om du skall eller inte skall ta vaccinet: “Vaccinet består av en härlig blandning av kvicksilver, formalin och döda virus som är meningen att man skall injicera in i kroppen. Ni som känner till kvicksilver vet att det kan bli en otroligt stor skada och därför har jag nedan alternativ till detta vaccin”.

För dig som bestämt att inte injicera detta vaccin: “Förebygg dig enklast genom att hålla dig en god hygien, ät rätt, motionera samt bada bastu. Svettningarna fungerar avgiftande och är bra för immunförsvaret, detta enligt många andra experter inom området”.

Vår kropp är unik, ge den förutsättningarna så kommer den att skydda oss. Lägg fokus på att låta vårt kroppsegna immunförsvar göra jobbet. Vaccin har genom åren varit lyckade och hjälp oss, men vitaminer och kosttillskott kan oftast ge ett bättre skydd än vaccin. Vaccinet i sig kan hjälpa vårt immunförsvar att känna igen och även motarbeta virus, men om vi istället bygger upp immunförsvaret så bör det inte behövas något vaccin.

Som alltid så är det ju de första dagarna vid en smitta som avgör om symtomen blir kraftigare och leder till en sjukdom, eller om vi lyckas ta oss i kragen och sätta igång att motverka det. Genom att vaccinera sig och vänta eller att inte göra någonting förlorar man värdefull tid. I min webshop finns det ett bra paket att köpa för att hålla sig borta från onödiga förkylningar och denna svininfluensa. Kika under “paketlösningar”, FörsvarVital. Ett rikligt vatten intag till detta är också viktigt.

Vaccinet rekommenderas ju av läkare som är medicinskt mycket kunniga men som saknar en kostutbildning. Oavsett vad du beslutar dig för så kom ihåg att vaccinet inte är studerat över längre tid och man kan således inte veta vilken effekt den kan ha på vår kropp. Vad som är fel och vad som är rätt, kan endast du själv avgöra. Man skall alltså inte tvinga människor till ett snabbt beslut och därför finns det alltså nu alternativ till att skydda sig själv.

Ta ett beslut nu!

eller inte drabbas? Vaccinera sig eller inte? Vänta ut sjukdomen eller agera?

Kommentarer
Postat av: Sami Kallio

Trevlig text som kommit upp, undrar varifrån jag känner igen den. Dock har ändringar skett, vänligen copy-pasta om ni skall använda denna text.



//Sami Kallio

2009-09-23 @ 01:36:54
URL: http://www.samikallio.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0